Giải SBT tiếng anh 6 Global success unit 6: Writing
Hướng dẫn giải unit 5: Writing. Đây là phần bài tập nằm trong SBT tiếng anh 6 Global success được biên soạn theo chương trình đổi mới của Bộ giáo dục. Hi vọng, với cách hướng dẫn cụ thể và giải chi tiết học sinh sẽ làm bài tốt hơn.
Question 1: Rewrite the following sentences without changing their original meanings.
1. It's good if children go to bed early.
—> Children should
2. It's not a good idea when students copy other students' work.
—> Students shouldn't
3. I'm not happy when children lie to their parents.
—> Children shouldn't
4. It's good if you say "Thank you" to a person who has helped you.
—> You should
5. There is no water in the bottle.
—> There is not
6. We have no peach flowers for the New Year here.
—> We don't
Answer:
1. Children should go to bed early.
2. Students shouldn't copy other students' work.
3. Children shouldn't lie to their parents.
4. You should say 'Thank you" to a person who has helped you.
5. There is not any water in the bottle.
6. We don't have any peach flowers for the New Year here.
Question 2: Test your memory!!!
Write true sentences about New Year's practices in different countries, using the words/phrases given.
Examples: a dog / bring / good luck.
- A dog can bring good luck. children / usually / get up / early at Tet.
—> Children don't usually get up early at Tet.
1. the Scottish / go / graveyard / on New Year's Eve.
2. Viet Nam / people / should / break things / at Tet.
3. Japan / temples / ring / their bells / 108 times.
4. a midnight kiss / can / bring / a lot of money.
5. Thai people / throw / water / other people.
Answer:
1. The Scottish don't go to the graveyard on New Year's Eve.
2. In Viet Nam, people shouldn't break things at Tet.
3. In Japan, temples ring their bells 108 times.
4. A midnight kiss can't bring a lot of money.
5. Thai people throw water on other people.
Xem thêm bài viết khác
- Cuộc sống thật là phong phú. Xung quanh ta, biết bao nhiêu sự việc đang diễn ra trong những khung cảnh khác nhau. Em hãy quan sát và miêu ta một cảnh sinh hoạt mà mình đã chứng kiến hoặc tham gia và chia sẻ với người đọc
- Giải câu 9.16 toán 6 tập 2 sgk kết nối tri thức và cuộc sống
- Sự tài giỏi của Sọ Dừa thể hiện qua những chi tiết nào? Em có nhận xét gì vể quan hệ giữa hình dạng bên ngoài và phẩm chất bên trong của nhân vật?
- Giải câu 23 bài 5: Tia sgk Toán 6 tập 1 Trang 113
- Giải câu 59 bài 7: Lũy thừa với số mũ tự nhiên. Nhân hai lũy thừa cùng cơ số Toán 6 tập 1 trang 28
- Giải bài 3 trang 8 sách TBĐ địa lí 6
- Giải câu 4.35 toán 6 tập 1 sgk kết nối tri thức và cuộc sống
- [Cánh diều] Giải SBT Ngữ văn 6 bài 1: Truyện- Đọc hiểu Sự tích thành Cổ Loa
- Ai là người đã kể và tả về nhân vật Lượm trong bài thơ này?...
- [Kết nối tri thức] Giải tin học 6 bài 6: Mạng thông tin toàn cầu
- Giải câu 2 trang 95 sách toán VNEN lớp 6 tập 1 phần D
- Thông điệp của câu chuyện trên là gì?