Giải SBT tiếng anh 6 Global success unit 12: Writing
Hướng dẫn giải unit 12: Writing. Đây là phần bài tập nằm trong SBT tiếng anh 6 Global success được biên soạn theo chương trình đổi mới của Bộ giáo dục. Hi vọng, với cách hướng dẫn cụ thể và giải chi tiết học sinh sẽ làm bài tốt hơn.
Question 1:
a. You want to design a new robot. Write five things that your new robot can do and five things that it cannot do.
Example: My new robot can understand what I think. It cannot play football with me.
Answer:
Robots can deliver everything. Robots cannot take care of babies in the same way a human being can.
Robots can cook the meals. Robots can’t eat smell or taste food.
Robots can make music. Robots can't feel the melody.
b. Write a note about your new robot (about 40 words) using the cues below:
- The name of your robot
- What it can do
- What it cannot do
- Where it can work
Answer:
My robot's name will be Bonnie. She can help me to do many things like cleaning my house, washing the dishes, ironing my clothes, and cooking for me when I'm busy. However, she also can not taste the food, play badminton with me or feel the melody and dance with me. It can work in my house.
Question 2: Do you agree or disagree with these statements? Tick (v ) the box.
Answer:
Question 3: Write a paragraph of 50 - 60 words to support the idea that robots will be very useful in the future. You can use some of the ideas in or your own.
You can begin and end as follow:
I agree with the idea that in the future robots will be very useful to us. Firstly,
Answer:
I agree with the idea that in the future robots will be very useful to us. Firstly, robots can help us with chores, which gives us more time to rest after tiring work. Secondly, robots can also help us do heavy or dangerous jobs instead of humans, helping us to preserve our lives. Sometimes we feel lonely, the robot will be like a friend who listens to us, it can play music or tell jokes to help us forget our sadness and feel happier. For these reasons, I think that in the future robots will be useful in our future.
Xem thêm bài viết khác
- Bạn học sinh trên có quyền viết thư đó không? Vì sao? Hãy nêu quyền của trẻ em mà em biết?
- [CTST] Giải SBT toán 6 bài tập cuối Chương 4
- 1. Quan sát các hoa do các em mang đến lớp, hoàn thành bảng sau
- - Vẽ trung điểm M của đoạn thẳng PA.
- Chọn và mô tả kiểu dáng, màu sắc trang phục của một nhân vật. Quan sát hình và nêu cách thiết kế cho nhân vật 3D. Lựa chọn vật liệu làm trang phục có màu sắc phù hợp với hoạt động của nhân vật trong lễ hội
- [Global success] Tiếng Anh 6 unit 2: A closer look 1
- Em hãy tìm hiểu và ghi chép nội dung các quyền và nghĩa vụ cơ bản của những công dân được quy định trong Hiến Pháp 2013. Em hãy cho biết, bạn nào dưới đây thực hiện tốt, bạn nào thực hiện chưa tốt quyền va nghĩa vụ của công dân.
- [Kết nối tri thức] Giải SBT toán 6 tập 1 bài 11: Ước chung, ước chung lớn nhất
- Theo em, câu tục ngữ nào dưới đây nói vê ý nghĩa của việc học tập ?
- Giải vở BT vật lí 6 bài: Khối lượng - Đo khối lượng
- Giải sbt toán 6 tập 2: bài tập 82 trang 23
- Em hãy hoàn thành bảng theo mẫu sau: Khối khí, nơi hình thành, đặc điểm chính