Giải SBT tiếng anh 6 Global success unit 3: Vocabulary & Grammar
Hướng dẫn giải unit 3: Vocabulary & Grammar. Đây là phần bài tập nằm trong SBT tiếng anh 6 Global success được biên soạn theo chương trình đổi mới của Bộ giáo dục. Hi vọng, với cách hướng dẫn cụ thể và giải chi tiết học sinh sẽ làm bài tốt hơn.
Question 1: Complete the table with the words in the box. Some words may belong to more than one column.
Answer:
has | is | |
Describing parts of the body | Parts of the body | Describing the person |
big, long, small, short, strong, weak, smart, slim | arms, legs, shoulders, hands, eyes, feet, ears, hair, head | big, long, small, fast, short, cute, strong, weak, smart, sporty, slim, tall |
Question 2: Read the definition and find an adjective to fill each gap. The first letter of each adjective Is given.
1. This person gives a lot of attention to what he / she is doing so that he / she does not have an accident, make a mistake, or damage something. 2. This person has original and unusual ideas. 3. This person is generous, helpful and thinking about other people's feelings. 4. This person shows a lot of love towards other people. 5. This person always does a lot of work. 6. This person is nervous and uncomfortable with other people. | c...................... c....................... k...................... l....................... h..................... s..................... |
Answer:
1. careful 2. creative 3. kind - hearted
4. loveable 5. hard-working 6. scared
Question 3: Complete the following sentences with the adjectives in 2.
1. They are always hard-working at school. They care much about their study.
2. That's a........... designer. She has a lot of new ideas.
3. Peter is so............ . He often checks his writing twice before giving it to the teacher.
4. Children are usually.............. with people they don’t know.
5. Our teacher is very............. . She is always ready to help us.
6. He loves his family a lot. He's a.............. child.
Answer:
2. creative 3. careful 4. scared 5. kind - hearted 6. loveable
Question 4: Put the verbs in brackets into the present continuous.
1. Could you call back? She (take)............. her dog out for a walk.
2. - Where's Lisa?
- She (help)............. Mum in the kitchen.
3. Listen! Someone (knock)............... at the door.
4.- ..........you (do).......... your homework?
- No, I'm not. I (write)............... a letter to my parents.
5.- Who ........he (talk)............ about?
- His best friend.
6. - .........they (read)........... books in the tibrary?
- Yes, they are.
Answer:
1. is taking 2. is helping 3. are knocking
4. Are - doing 5. is - talking 6. Are - reading
Question 5: Put the verbs in brackets into the present simple or present continuous.
1. This (be)............ my best friend, Nam.
2. He (wear)............. a T-shirt and shorts today.
3. Look! He (play)................ football now.
4. He (like)................ eating apples.
5. Apples (be)................ good for our health.
6. Now he (look)................ at me and (smile)........... at me.
Answer:
1. is 2. wears 3. is playing
4. likes 5. are 6. is looking - smiling
Question 6: Make sentences, using the words / phrases given and the present continuous.
1. Our grandparents / watch / TV / in / living room.
2. My sister / swim / in / pool / now.
3. My best friend / not learn / English / moment.
4. I / not read / ; I/ listen / music.
5. We / cook / dinner / in / kitchen / present.
6. What / you / do? - I / write / poem.
Answer:
1. Our grandparents are watching TV in the living room.
2. My sister is swimming in the pool now.
3. My best friend is'n learning English at the moment.
4. I don't read ; I'm listening to music.
5. We are cooking dinner in the kitchen at present.
6. What are you doing? - I am writing a poem.
Xem thêm bài viết khác
- Em hãy viết một đoạn văn (khoảng 150-200 chữ) giới thiệu về một cảnh thiên nhiên mà em yêu thích trong đó có sử dụng dấu chấm phẩy Tiếng Việt 2
- Hãy hình dung khi trở thành người lớn em sẽ là người thể nào. Em có những điểm tốt nào để thực hiện mong muốn đó?
- Nếu trong biểu thức có cả phép tính nâng lên lũy thừa, ví dụ 4.3^{2}-5.6 , thì khi tính giá trị của biểu thức, ta thực hiện các phép tính theo thứ tự nào?
- Trắc nghiệm công dân 6 bài 1: Tự chăm sóc, rèn luyện thân thể
- Giải câu 8.2 toán 6 tập 2 sgk kết nối tri thức và cuộc sống
- Giải vở BT lịch sử 6 bài: Sơ lược về môn lịch sử
- Giải câu 5 trang 88 Toán 6 tập 2 sách Cánh Diều
- Quan sát hình 3.1 và cho biết tên dụng cụ đo, GHĐ và ĐCNN của những dụng cụ đó.
- Nhan đề Chuyện cổ tích và loài người gợi lên cho em những suy nghĩ gì? Câu chuyện về Nguồn gốc của loài người qua thơ của tác giả Xuân Quỳnh có gì khác so với những câu chuyện về nguồn gốc của loài người mà em đã biết
- [Chân trời sáng tạo] Giải SBT KHTN 6 bài 12: Nhiên liệu và an ninh năng lượng
- Cho một thìa dầu ăn vào chai nước, lắc mạnh, hỗn hợp chuyển thành
- Hãy tìm hiểu các tín hiệu biển báo giao thông khác mà em chưa được học trên lớp, sau đó chia sẻ điều này với các bạn.