-
Tất cả
- Tài liệu hay
- Toán Học
-
Soạn Văn
-
Soạn đầy đủ
- Tiếng Việt 2 tập 2 KNTT
- Tiếng Việt 2 CTST
- Tiếng Việt 2 sách Cánh Diều
- Tiếng Việt 3 tập 2
- Tiếng Việt 3 tập 1
- Tiếng Việt 4 tập 2
- Tiếng Việt 4 tập 1
- Tiếng Việt 5 tập 2
- Tiếng Việt 5 tập 1
- Soạn văn 6
- Soạn văn 7
- Soạn văn 8 tập 1
- Soạn văn 8 tập 2
- Soạn văn 9 tâp 1
- Soạn văn 9 tập 2
- Soạn văn 10 tập 1
- Soạn văn 10 tập 2
- Soạn văn 11
- Soạn văn 12
-
Soạn ngắn gọn
- Soạn văn 12 ngắn gọn tập 1
- Soạn văn 12 ngắn gọn tập 2
- Soạn văn 11 ngắn gọn tập 1
- Soạn văn 11 ngắn gọn tập 2
- Soạn văn 10 ngắn gọn tập 1
- Soạn văn 10 ngắn gọn tập 2
- Soạn văn 9 ngắn gọn tập 1
- Soạn văn 9 ngắn gọn tập 2
- Soạn văn 8 ngắn gọn tập 1
- Soạn văn 8 ngắn gọn tập 2
- Soạn văn 7 ngắn gọn tập 1
- Soạn văn 7 ngắn gọn tập 2
- Ngữ văn VNEN
- Đề thi THPT QG môn Ngữ Văn
-
Soạn đầy đủ
- Tiếng Anh
- Vật Lý
- Hóa Học
- Sinh Học
- Lịch Sử
- Địa Lý
- GDCD
- Khoa Học Tự Nhiên
- Khoa Học Xã Hội
Communication Unit 1: Local environment
Phần communication hướng dẫn bạn học cách lên kế hoạch cho một chuyến đi theo chủ đề các ngành nghề thủ công truyền thống. Bài viết cung cấp gợi ý giải bài tập trong sách giáo khoa.
Communication
1. Nick, Mi, Duong, and Mai are planning a day out to a place of interest for their class. Listen to their conversation and complete their plan by filling each blank with no more than three words.
Nick, Mi, Dương và Mai đang lên kế hoạch đi thăm 1 địa điểm nổi tiếng cho lớp của mình. Nghe đoạn hội thoại và hoàn thành kế hoạch bằng việc điền vào chỗ trống không quá 3 từ.
A DAY OUT
Details | Who to prepare | |
Place | (1) Green Park | |
Means of transport | (2) bus | |
Time to set off | (3) 8 a.m | Mai: stick a notice |
Food | (4) bring own lunch | |
Drinks | For everyone | Nga: buy in a (5) supermarket |
Activities | Morning: (6) team-buiding games and quizzes Lunch: 11:30 Afternoon: go to a traditional (8) painting village at 1:30 (9) make their own paintings | Nick: prepare games Thanh: prepare (7) quizzes |
Time to come back | (10) 5 p.m |
2. Imagine that your class is going to a place of interest in your area.
Work in groups to discuss the plan for this day out. Make notes in the table.
Tưởng tượng lớp học của bạn dự định đi tham quan 1 địa điểm nổi tiếng. Làm việc theo nhóm để bàn bạc những dự định cho ngày hôm đó. Điền vào bảng sau.
Gợi ý điền:
Details | Who to prepare | |
Place | Cô Tô island | |
Means of transport | Bus | |
Time to set off | 7 a.m | |
Food | Buy in Cô Tô | Mai: buy in the market |
Drinks | Bring own drinks | |
Activities | Morning: Come to Co To Lunch: 12 a.m Afternoon: after lunch Play at Hong Vam beach | My: set up schedule Kien: looking for taxi brand |
Time to come back | 8p.m |
3. Present your plan to the class. Which group has the best plan?
Thuyết trình kế hoạch của bạn. Nhóm nào có kế hoạch tốt nhất?
Xem thêm bài viết khác
- A closer look 2 Unit 6: Vietnam: Then and now
- Looking back Unit 3: Teen stress and presure
- Looking back Unit 6: Vietnam: Then and now
- Make an outline, and then write a paragraph on the problem of traffic jam.
- Skills 2 Unit 4: Life in the past
- Write a short article describing a wonder of Viet Nam
- Skills 2 Unit 5: Wonders of Vietnam
- Looking back Unit 1: Local environment
- Communication Unit 6: Vietnam: Then and now
- Write a short note to ask for advice about a problem at school or with your friends.
- Communication Unit 2: City life
- Communication Unit 5: Wonders in Vietnam