Make notes about one of your favorite fairy tales. You can invent your own story. Use your notes in 3 to write the fairy tale. Use the Princess and the Dragon as model.
3. Make notes about one of your favorite fairy tales. You can invent your own story. (Viết ghi chú về một trong những truyện cổ tích yêu thích của bạn. Bạn có thể sáng tạo ra câu chuyện của chính bạn.)
4.a Use your notes in 3 to write the fairy tale. Use the Princess and the Dragon as model. (Sử dụng ghi chú của bạn ở phần 3 để viết một câu chuyện cổ tích. Sử dụng truyện Công chúa và con rồng làm mẫu.)
b. Swap stories with your classmates and read each other’s stories.
Bài làm:
3. Make notes about one of your favorite fairy tales. You can invent your own story.
(Viết ghi chú về một trong những truyện cổ tích yêu thích của bạn. Bạn có thể sáng tạo ra câu chuyện của chính bạn.)
Title (Tiêu đề) | Three axes |
Main characters (Nhân vật chính) | A woodcutter, a Buddha |
Plot: beginning (Cốt truyện: Mở đầu) | There was a woodcutter cutting wood in the forest. Suddenly, his axe broke and fell into the lake nearby. He started to cry. |
Plot: middle (Cốt truyện: diễn biến) | A Buddha appeared and promised to help him take the axe back. For the first time, the Buddha jumped into the lake and fished a gold axe. But the woodcutter said it wasn’t his. For the second time, the Buddha fished a silver axe. However, it wasn’t the woodcutter’s axe, too. And for the third time, the Buddha fished a iron axe. |
Plot: end (Cốt truyện: kết thúc) | The woodcutter cheered and confirmed that was his axe. The Budhha praised him for being honest and gave him all three axes. |
4.a Use your notes in 3 to write the fairy tale. Use the Princess and the Dragon as model.
(Sử dụng ghi chú của bạn ở phần 3 để viết một câu chuyện cổ tích. Sử dụng truyện Công chúa và con rồng làm mẫu.)
Bài làm:
Once upon a time, there was a woodcutter cutting wood in the forest. Suddenly, his axe broke and fell into the lake nearby. He started to cry. A Buddha appeared and promised to help him take the axe back. For the first time, the Buddha jumped into the lake and fished a gold axe. But the woodcutter said it wasn’t his. For the second time, the Buddha fished a silver axe. However, it wasn’t the woodcutter’s axe, too. And for the third time, the Buddha fished a iron axe. The woodcutter cheered and confirmed that was his axe. The Budhha praised him for being honest and gave him all three axes.
Hướng dẫn dịch:
Ngày xửa ngày xưa có một anh tiều phu đốn củi ở trong rừng. Đột nhiên lưỡi rìu của anh vì gãy và rơi xuống một chiếc hồ gần đó. Anh ta bắt đầu bật khóc. Bụt hiện lên và hứa sẽ giúp anh ấy lấy lại chiếc rìu. Lần đầu tiên, Bụt nhảy xuống hồ và vớt lên được một lưỡi rìu bằng vàng. Nhưng chàng tiều phu nói đó không phải là rìu của mình. Lần thứ hai, Bụt vớt lên được một lưỡi rìu bằng bạc. Tuy nhiên, nó cũng không phải lưỡi rìu của chàng tiều phu. Lần thứ ba, Bụt vớt lên được một lưỡi rìu bằng sắt. Chàng tiều ohu mừng rỡ và quả quyết đó là lưỡi rìu của anh. Bụt khen chàng trai thật thà và tặng chàng cả ba lưỡi rìu.
b. Swap stories with your classmates and read each other’s stories. (Trao đổi câu chuyện với các bạn cùng lớp và đọc truyện cho nhau nghe.)
Xem thêm bài viết khác
- Looking back Unit 2: Life in the countryside
- Peter, your British penfriend, is coming to stay with your family for two weeks next month. He has never been to Viet Nam before. Write a letter to tell him about the social customs in Viet Nam. You may use the ideas in the speaking section.
- A closer look 2 Unit 5: Festivals in Viet Nam
- Getting started Unit 2: Life in the countryside
- Make notes about one of your favorite fairy tales. You can invent your own story. Use your notes in 3 to write the fairy tale. Use the Princess and the Dragon as model.
- A closer look 1 Unit 6: Folk tales
- Work in pair. Discuss with your partner the festival in Viet Nam that you like best. Use the word web below to take notes. Now use the notes to write an article about this festival for the school website.
- Skills 2 Unit 5: Festivals in Viet Nam
- Communication Unit 2: Life in the countryside
- What do you think? Which change(s) in the Listening do you see as positive? Which do you see as negative? Support your opinion with a reason. Write it out.
- Communication Unit 4: Our Customs and Traditions
- Skills 2 Unit 6: Folk tales