Giải SBT tiếng anh 6 Global success unit 12: Writing
Hướng dẫn giải unit 12: Writing. Đây là phần bài tập nằm trong SBT tiếng anh 6 Global success được biên soạn theo chương trình đổi mới của Bộ giáo dục. Hi vọng, với cách hướng dẫn cụ thể và giải chi tiết học sinh sẽ làm bài tốt hơn.
Question 1:
a. You want to design a new robot. Write five things that your new robot can do and five things that it cannot do.
Example: My new robot can understand what I think. It cannot play football with me.
Answer:
Robots can deliver everything. Robots cannot take care of babies in the same way a human being can.
Robots can cook the meals. Robots can’t eat smell or taste food.
Robots can make music. Robots can't feel the melody.
b. Write a note about your new robot (about 40 words) using the cues below:
- The name of your robot
- What it can do
- What it cannot do
- Where it can work
Answer:
My robot's name will be Bonnie. She can help me to do many things like cleaning my house, washing the dishes, ironing my clothes, and cooking for me when I'm busy. However, she also can not taste the food, play badminton with me or feel the melody and dance with me. It can work in my house.
Question 2: Do you agree or disagree with these statements? Tick (v ) the box.

Answer:

Question 3: Write a paragraph of 50 - 60 words to support the idea that robots will be very useful in the future. You can use some of the ideas in or your own.
You can begin and end as follow:
I agree with the idea that in the future robots will be very useful to us. Firstly,
Answer:
I agree with the idea that in the future robots will be very useful to us. Firstly, robots can help us with chores, which gives us more time to rest after tiring work. Secondly, robots can also help us do heavy or dangerous jobs instead of humans, helping us to preserve our lives. Sometimes we feel lonely, the robot will be like a friend who listens to us, it can play music or tell jokes to help us forget our sadness and feel happier. For these reasons, I think that in the future robots will be useful in our future.
Xem thêm bài viết khác
- [KNTT] Giải SBT Mĩ thuật 6 bài 16: Mĩ thuật Việt Nam thời kì cổ đại
- Em hãy bình luận các câu ca dao
- Dựa vào hình 22.2 và thông tin trong bài, em hãy: Xác định trên bản đồ những khu vực đông dân ( mật độ dân số trên 100 người/km2) và những khu vực thưa dân( mật độ dân số dưới 5 người/km2)
- [Global success] Tiếng Anh 6 unit 7: Closer look 2
- Giáo án dạy thêm Ngữ văn 6 chân trời sáng tạo Giáo án dạy thêm Ngữ văn 6
- Đề cương ôn tập Vật lý 6 giữa học kì 2 trường THCS Mỹ Đình 2 năm 2021 - 2022 Đề thi giữa kì 2 Vật lý 6 - Kết nối tri thức
- Có thể em đã từng đọc một truyện kể hay xem một bộ phim nói về niềm vui hay nỗi buồn mà nhân vật đã trải qua. Chia sẻ với các bạn vài điều em thấy hài lòng hoặc chưa hài lòng khi suy nghĩ về bản thân?
- Chính sách cai trị về chính trị của các triều đại phong kiến phương Bắc đối với nhân dân ta thời Bắc thuộc thể hiện như thế nào?
- Giải câu 94 bài 12: Tính chất của phép nhân sgk Toán 6 tập 1 Trang 95
- Điền vào ô trống sao cho a = b.q + r với 0 $\leq $ r < b.
- Quan sát hình 18.2, hãy cho biết điều kiện để hình thành nước ngầm? Tại sao cần sử dụng tiết kiệm và tránh làm ô nhiễm nước ngầm?
- Hãy ước lượng độ dài 1m trên cạnh bàn. Dùng thước kiểm tra xem ước lượng của em cho đúng không ?